Z wizytą u moich rówieśników
- „Burza mózgów” – postaraj się pomyśleć i dokończyć zdania „Różnię się od ciebie…”, „Jestem do ciebie podobny …”
- „Kolorowy pociąg” – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza.
„Kolorowy pociąg” S. Daraszkiewicz
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysokoW niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.
3. „Kraje i ich mieszkańcy”– zabawa językowa. Posłuchajcie nazw państw i zastanówcie się, jak nazywają się ich mieszkańcy: Polska, Anglia, Francja, Turcja
4. Praca z książką „Plac zabaw cz. 4” str. 31a – odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylwet.*
5. Praca z książką „Plac zabaw cz. 4” str. 31b – odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.*
*Źródło: „Plac zabaw” przewodnik metodyczny, autorki: Anna Idzikowska-Guzy, Ewa Janus