Wiosenne porządki
1). Wysłuchaj uważnie wiersza czytanego przez rodziców.
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą, myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
a obłoki miękką szmatką polerują słońce gładko.
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował.
A żurawie i skowronki posypały kwieciem łąki.
Posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki.
2) Na podstawie wysłuchanego wiersza dokończ zdania:
Wiosna powiedziała: Robimy………. Wietrzyk poodkurzał mchy i liście, powymiatał brudny……….
Krasnoludki myją ziemię ranną …………. Bocian pomalował……………………….
Żurawie i skowronki posypały kwieciem………………
3) Rozwiąż zagadkę a dowiesz się kto pracuje w ogrodzie.
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
4) Co ogrodnik robi w ogrodzie? – zabawa dramowa.
Zaangażuj rodzica do pokazywania ruchem i gestem czynności, które ogrodnik wykonuje w ogrodzie, a ty spróbuj je odgadnąć.
5) Narzędzia dla ogrodnika. – zabawa dydaktyczna.
Posłuchaj opisu czynności, można wykonać tym narzędziem. Spróbuj je nazwać i wskazać właściwy obrazek.
Narzędzie to służy do przekopywania grządek. Nazywa się …………………….
Ty możesz skosić trawę w ogrodzie. Jest to …………………….
Nią możesz podlewać kwiaty i nasionka na grządkach. Jest to…………………….
Kiedy chcesz przyciąć gałęzie na drzewach i krzewach potrzebne będą ci …………………………….
Śmieci z ogrodu możesz wywieść ………………………………
Stare liście i starą trawę należy zgrabić. Potrzebne ci …………………….
Gdy sadzisz nasionka i cebulki nie obędziesz się bez……………………….
6) Jaką głoską zaczyna się i kończy dany wyraz?
OGRODNIK, WIOSNA, CEBULKI, KWIATY, TACZKA, GRZĄDKA, OGRÓD