cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Inspiracje ruchowe

Zabawy ruchowe z pokazywaniem

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wierszyków to świetny pomysł na przyjemnie spędzony czas z maluchem. Pokazujemy dzieciom, że gimnastyka może być świetną zabawą, ćwiczymy pamięć, myślenie oraz koordynację wzrokową-ruchową. Dzieci poznają części ciała i zaczynają lepiej orientować się w schemacie swojego ciała. Wspieramy także rozwój mowy.

 

  1.  Rączki robią klap, klap, klap

    Rączki robią klap, klap, klap   (dzieci klaszczą w ręce)
    Nóżki robią tup, tup, tup    (dzieci tupią)
    Tutaj swoja główkę mam   (dzieci trzymają się za głowy)
    i na brzuszku bam bam bam   (dzieci klepią się po brzuszku)
    Buzia robi am, am am   (dzieci mówią am, am, am)
    Oczka patrzą tu i tam   (dzieci patrzą raz w jedna a raz w drugą stronę)
    tutaj swoje uszka mam   (dzieci pokazują uszy)
    i na nosku sobie gram   (dzieci udają, że grają na nosie jak na flecie)

    2. Dziesięć  palców

    Dziesięć palców mam – na pianinie gram  (dzieci udają, że grają na pianinie)
    i dwie rączki mam – na bębenku gram  (dzieci udają, że grają na bębenku)
    Dziesięć palców mam i na trąbce gram  (dzieci pokazują 10 palców i grę na trąbce)
    i dwie ręce mam, więc zaklaszczę wam  (dzieci klaszczą)

    3. Głowa, ramiona, kolana, pięty

    Głowa, ramiona, kolana, pięty
    Kolana, pięty, kolana, pięty
    Głowa, ramiona, kolana, pięty
    Oczy, uszy, usta, nos
    (dzieci po kolei wskazują części ciała wskazane w wierszu)

    4. Ręce do machania

    Ręce do machania   (dzieci machają rękami)
    nogi do skakania   (dzieci tupią)
    palce do liczenia   (dzieci pokazują palce)
    a zęby do mycia   (dzieci szeroko się uśmiechają)
    Głowa do kiwania   (dzieci kiwają głową na tak lub nie)
    uszy do słuchania   (dzieci nadstawiają uszy)
    oczy do mrugania   (dzieci mrugają powiekami)
    usta do śpiewania   (dzieci śpiewają NANANA)

    5. Lewa łapka, prawa łapka

    Lewa łapka   (dzieci pokazują lewą dłoń)
    Prawa łapka   (dzieci pokazują prawą dłoń)
    Ja jestem niedźwiadek   (dzieci wskazują na siebie)
    Lewa nóżka   (dzieci podnoszą lewą nogę)
    Prawa nóżka   (dzieci podnoszą prawą nogę)
    A to jest mój zadek   (dzieci wypinają pupę i klepią się po niej)
    Lubię miodek, kocham miodek   (dzieci głaszczą się po brzuchu)
    Podbieram go pszczółkom   (dzieci w powietrzu zagarniają dłońmi)
    Lewą łapką   (dzieci pokazują lewą dłoń)
    Prawą łapką   (dzieci pokazują prawą dłoń)
    Albo ciągnę rurką   (dzieci udają, że piją przez słomkę)

    6. Głowa, ramiona, kolana, pięty

    Głowa, ramiona, kolana, pięty
    Kolana, pięty, kolana, pięty
    Głowa, ramiona, kolana, pięty
    Oczy, uszy, usta, nos
    (dzieci po kolei wskazują części ciała wskazane w wierszu)

    Dobrej zabawy

     



  • Pszczółki