„Kto Ty jesteś? Polak mały…”
Co to jest Polska?
- Nauka pamięciowa I zwrotki wiersza „Polska” M.M. Skrobacz
- Oglądanie filmu pt. „Polak Mały” Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
„Polak Mały!” film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych . Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? , Jak powstało państwo polskie? (legenda o Lechu, Czechu i Rusie). Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w filmie animowanym dla najmłodszych uczniów.
- Zabawa przy piosence: „Jestem Polakiem” Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
- Zabawa ruchowa „Orly”
- Praca plastyczna: Narysuj siebie, jak śpiewasz hymn
- Kolorowanie flagi
„Polska” M. M. Skrobacz
Polska to nasza ojczyzna,
każdemu dziecku tak bliska,
my zaś jesteśmy Polakami,
bo w naszym kraju,
w Polsce mieszkamy.
Tu jest nasz dom, przedszkole, mama i tata.
Miasta i wioski, chata rybaka,
morze i góry, kwiaty i drzewa,
nic prócz miłości nam nie potrzeba.
Zabawa ruchowa „Orły”
Dzieci biegają po pokoju przy muzyce, naśladując lot orła. Na hasło: „Orły lądują” i zatrzymanie muzyki kucają na podłodze i opuszczają ręce.
Źródło: http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/04/polska-moja-ojczyzna-literatura-do.html
Źródło ilustracji: chomikuj.pl
„Katechizm polskiego dziecka”- wiersz W. Bełzy
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
Drodzy Rodzice i opiekunowie,
pod każdym tematem, będziemy akcentowali zadania i umiejętności do opanowania przez Wasze dzieci
Co czterolatek umieć powinien ?
- Wie, ze jest Polakiem
- Zna symbole narodowe (flaga, godło, hymn)
- Rozpoznaje hymn Polski (potrafi zaśpiewać I zwrotkę i refren)
- Zapamiętuje krótkie wierszyki i piosenki
- Rysuje postać człowieka ( jak ? – w postaci schematu, uwzględniając szczegóły…)