cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Nasza planeta Ziemia

Temat: Akcja segregacja!

1.  Uważne słuchanie wiersza:

Igor Sikirycki

„Sznurek Jurka”

Za przedszkolem, bardzo blisko,

Było miejsce na boisko.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka,

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

Swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

I od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku,

Wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów

I ogromny stos papierów.

Oto tak, od sznurka Jurka,

Wnet urosła śmieci górka.

A z tej górki, wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

Pytania do dzieci:  W co zamieniło się miejsce na boisko? W jaki sposób powstało śmietnisko? Jak oceniacie postępowanie Jurka i innych dzieci? Jakie były konsekwencje postępowania dzieci? Czy to dobrze, że za przedszkolem powstało wysypisko śmieci? Gdzie dzieci powinny wyrzucać śmieci? Co oznaczają pojęcia: recykling, segregacja odpadów?.

Próbujemy wymienić wszystkie przedmioty z wiersza, które stworzyły górę śmieci. Rysujemy z dziećmi kolorowe kosze i podpisujemy je.  Analizujemy gdzie należy wrzucić śmieci. (poniższy link jako podpowiedź )

https://segregujna5.um.warszawa.pl/jak-segregowac/

2. Czy możemy jeszcze do czegoś wykorzystać śmieci? Oglądanie filmu.

 

 

3.  „Sadzimy drzewa”– zabawa matematyczna. Dzieci mają do dyspozycji patyczki do liczenia bądź nakrętki od butelek i podkładki.

Tłumaczymy dzieciom, że będą przygotowywać plan sadzenia drzewek w szkółce leśnej. Każdy patyczek to jedna sadzonka.

W szkółce zostało wydzielonych 5 rzędów, zaś w każdym rzędzie musi być posadzonych 8 drzewek. Jednak leśnik zdążył posadzić tylko po kilka sadzonek w każdym z rzędów:

– W pierwszym rosło już 5 sadzonek (dzieci układają podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8? (dzieci liczą i dokładają odpowiednią liczbę patyczków);

– W drugim rzędzie rosło 4 sadzonki . Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8?

– W trzecim było 6 sadzonek. Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8?

– W czwartym rosły tylko 2 sadzonki. Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8?

– W piątym było ich aż 7. Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8?

4.  Nauka rymowanki.

Dzieci mówią rymowankę uderzając rytmicznie dwie nakrętki o siebie. Uczą się jej na pamięć.

        Oddzielnie plastik, oddzielnie szło, oddzielnie papier! Zapamiętaj to!

         Oddzielnie plastik, oddzielnie szło, oddzielnie papier! Przyrodę chroń!

5. Przypominamy piosenkę Małej Orkiestry Dni Naszych

 



  • Misie