cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wakacje nad wodą

 

Temat: „Wakacje nad wodą”

 1. „Nad morzem” – oglądamy mapę Polski i obszar Morza Bałtyckiego.

Nazywamy państwa, które mają dostęp do morza, odczytujemy nazwy polskich rzek, które do niego uchodzą. Następnie oglądamy krajobraz morski: mewy, fale i wiatr. Zadaniem dzieci jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie i wygłosie słów: mewy, fale, wiatr i ułożenie nowych słów zaczynających się od wyodrębnionych głosek (słowa powinny być związane z morzem).

 

2. „Morze” – uważne słuchanie wiersza.

Morze Danuta Wawiłow

Siedziały dzieciaki

na dworze

i kłóciły się,

jakie jest morze.

Kuba powiedział,

że słone,

a Jędrek,

że nie,

bo zielone.

A Baśka,

że są w nim meduzy

i okręt –

o, taki duży,

i jeszcze raki w skorupie,

a Bartek,

że dziewczyny są głupie,

i jeszcze Paweł powiedział,

że jak się położyć nad morzem

i machać rękami,

i machać nogami,

to na piasku się robi

orzeł.

Poproszę tatę –

może

pojedzie ze mną

nad morze?

Rozmowa na temat wiersza, kierowana pytaniami: O czym dzieci rozmawiały na dworze? Co takiego mówiły o morzu? Czy wy byliście kiedyś nad morzem? Z czym kojarzy wam się morze?

3. Oglądanie fragmentu filmu przyrodniczego pokazującego nadmorski krajobraz oraz podmorskie głębiny – rośliny, zwierzęta, rafy koralowe.

4. „Taniec ośmiorniczek” – tworzenie improwizacji tanecznej z wykorzystaniem chusteczek.

Odtwarzamy dowolny utwór muzyki klasycznej. Dzieci mają po dwie chusteczki w każdej ręce. Ich zadaniem jest poruszać się w rytm melodii, tak jakby były ośmiornicami.

5. Praca z Kartą Pracy 4,

strona 44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania.

strona 44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab.



  • Misie