,,Ja i moja rodzina”
,,Piosenka dla taty”
- Słuchanie oraz próby śpiewu piosenki pt. ,,Daj mi rękę tato”, słowa Elżbieta Buczyńska, muzyka Jarosław piątkowski
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
Tekst:
I.
Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.
Refren:
Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.
II.
Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre
I cieszę się z tego.
Refren:
Tato, tato
….
III.
O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.
Refren:
Tato, tato
…
Źródło: http://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Daj_mi_r%C4%99k%C4%99_tato_T.pdf
- ,,O kim mówię?”-doskonalenie percepcji słuchowej poprzez analizę i syntezę sylabową. Rodzic wypowiada słowo np. mama, sylabizując ma-ma, zadaniem dziecka jest wysłuchać, powiedzieć słowo, które usłyszał, policzyć sylaby, następnie zamieniacie się rolami
Rodzic: Ma-ma co słyszysz? – Dziecko: Mama
Rodzic: Policz ile jest sylab? Dziecko: dwie
Rodzic: Jak brzmi pierwsza sylaba? Dziecko: ma
Rodzic: Jak brzmi druga sylaba? Dziecko: ma
Źródło: MAC edukacja- Kraina przedszkolaka-czterolatek
- Zabawa z elementem równowagi ,,Zanieś tacie śniadanie”
Na tacy, lub talerzu dziecko układa wybrane elementy np. kubek po jogurcie, przekąskę, trzymając talerz lub tacę w rękach na znak sygnał biegnie do taty podając śniadanie, tak aby zrobić to jak najszybciej, nie zrzucając niczego z tacy. Następnie może biec trzymając tacę jedną ręką. Możemy zrobić zawody kto szybciej, jeśli mamy w domu więcej osób chętnych do zabawy, lub dokładać przedmioty na tacę.
Źródło: MAC edukacja- Kraina przedszkolaka-czterolatek
- Zabawa językowa ,,Szukamy skojarzeń”, rodzic wypowiada początek zdania, dziecko próbuje skończyć np. ,,Mój tata jest…”, ,,Kocham tatę, bo…”, ,,Lubię być w domu, bo…”, ,,Pomagam rodzicom w…” itd.
Źródło: http://www.edukacja.edux.pl/p-37841-moja-rodzina-scenariusz-zajec-w-grupie.php
Co czterolatek umieć powinien:
- Śpiewa piosenki na miarę swoich możliwości wokalnych
- Dzieli wyrazy na sylaby, składa wyraz z usłyszanych sylab, przelicza je, wyodrębnia pierwszą, drugą i dalej
- Bierze udział w zabawach ruchowych, potrafi reagować na umówiony sygnał, utrzymuje równowagę
- Potrafi znaleźć skojarzenie, dokończyć zdanie w sposób logiczny