cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Letnie krajobrazy

1. „Letnie krajobrazy” – poszukajcie w książkach zdjęć, przedstawiających różne letnie krajobrazy. Podajcie nazwy środowiska przyrodniczego i krajobrazu (np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Następnie namalujcie farbami  letni pejzaż. Posłuchajcie nagrania „Lato” A. Vivaldiego i wyobrażajcie sobie krajobraz, jaki chcielibyście namalować.*

2. „Po łące biega lato” słowa: Barbara Lewandowska muzyka: Krystyna Kwiatkowska – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki. Posłuchajcie piosenki i interpretujcie ruchem jej treści.*

„Po łące biega lato”
słowa: Barbara Lewandowska
muzyka: Krystyna Kwiatkowska

Po łące biega lato,
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam. G

dy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

 

3. Wysłuchajcie opowiadania „Pogoda” Bożeny Forma i opowiedzcie, jego treść.*

„Pogoda” Bożena Forma

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.
– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.
– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.
– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.
– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.
– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.
Adaś wpatruje się w mapę pogody.
– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.
Zegar wybija ósmą godzinę.
– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola. – Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.  Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

4. Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

  • Gdzie wybierał się Adaś?*
  • Dlaczego chłopiec był zmartwiony?*
  • Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?*
  • Jaka pogoda była na wycieczce?*

5. Praca z książką „Plac zabaw cz. 4” str. 42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.*

6. Praca książką „Plac zabaw cz. 4” str. 42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.*

 

*Źródło: „Plac zabaw” przewodnik metodyczny cz.4, autorki: Anna Idzikowska-Guzy, Ewa Janus

 



  • Misie