cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Nieznajome zwierzę

Temat: Nieznajome zwierzę

1. Porozmawiajmy z dziećmi o powiedzeniu „Pies przyjacielem człowieka”

Czy według dzieci jest to prawda?

Jeśli tak, to w jakich sytuacjach przejawia się ta przyjaźń?

Dzieci zastanawiają się, w jaki sposób należy dbać o psa?

Wspólne oglądanie atlasu ras psów.

https://www.psy.pl/rasy/

(Owczarek, Bernardyn, Golden retriever, Labrador, Jamnik, Terier, Husky, Mops, Rottweiler, Amstaff, York, Bokser, Spaniel, Seter 0raz inne dowolne ).

Czytamy o tych rasach. Który pies jest groźny? Który ma przyjazne usposobienie? Wiesz już który piesek ma długą sierść , a który jej nie ma? Jakie warunki mogą wytrzymać psy? Które są szybkie a które wolą leniuchować?

Masz już swojego ulubieńca? 🙂

2. „Bądźmy bezpieczni” – tworzymy kodeks właściwego zachowania się wobec nieznanych zwierząt.

Zasady należy spisać bądź narysować na dużej kartce.

Pytania pomocnicze:  Czy wszystkie psy są przyjazne? Czy można pogłaskać nieznanego psa? Czy należy uciekać przed psem, który nas goni? Czy można odwracać się tyłem do dużego psa? Czy można patrzeć psu prosto w oczy? Jaką pozycję przyjąć w razie ataku psa? W jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne?

Czego nie wolno robić gdy spotka się nieznajomego psa? (podchodzić zbyt blisko, zaczepiać, zabierać czegoś, uciekać)

Pies, gdy zamierza zaatakować, wysyła następujące sygnały: jeży sierść, „kładzie” uszy, stoi na sztywnych łapach, ma uniesiony ogon, ma odsłonięte, dobrze widoczne zęby, warczy. Jeśli pies zaatakuje, należy: Zachować spokój. Wezwać pomoc (jeśli to możliwe i ktoś dorosły jest w pobliżu). Nie uciekać (pies ma wrodzony instynkt drapieżcy i podejmie pogoń). Nie szarpać się (zwierzę zaciśnie szczęki jeszcze mocniej). Nie patrzeć mu w oczy (zwierzę poczuje się drażnione i prowokowane). Przyjąć pozycję „żółwia”.

Dzieci powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie:

– spleść dłonie do wewnątrz,

– schować kciuki do środka,

– założyć ręce na kark i osłonić nimi również uszy,

– przykucnąć,

– przyciągnąć głowę do kolan,

– rozstawić stopy na zewnątrz

 

  3. Praca z Kartą Pracy 4, strona 37b – zaznaczenie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.

4. Samodzielna praca z Księgą Zabaw z literami, strony: 78–79 – utrwalenie informacji o zwierzętach, które dziko żyją w Polsce.

5. Praca z Kartą Pracy 4

–  strona 37a – odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich.

– strona 38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników.

6. Piosenka!



  • Misie