cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Miedzy nami owadami

„Ile kropek ma biedronka?”

  • Zagadka o biedronce:

Ma kubraczek czerwony, w czarne kropki ustrojony. Wiosną budzi się do słonka. Czy już wiecie? To…

 

  • Wiersz Wandy Chotomskiej „Jak biedronka zgubiła kropki?” – rozmowa na temat treści wiersza, Kto jest bohaterem wiersza? Co przydarzyło się biedronce?  Ile kropek zgubiła biedronka?  Gdzie wpadły kropki?  Jak możemy pomóc biedronce, żeby znów ładnie wyglądała?(dodatkowo, dziecko przypomina i utrwala sobie dni tygodnia)

 

W poniedziałek bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano
Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem
W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią
W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem
Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną
Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem
A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli.

 

Rodzic przygotowuje sylwetę biedronki(można ją zastąpić np. czerwoną kartką, szarfą, kocykiem itp. czymś co posłuży za biedronkę, wycinamy 7 czarnych kropek i chowamy je po całym pokoju dziecka, dziecko po wysłuchaniu wiersza odszukuje kropki i kolejno umieszcza je na biedronce. Ćwiczymy zarówno przeliczanie, liczby porządkowe) pierwsza, druga itd.), oraz utrwalamy dni tygodnia.

 

  • Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Biedronki na listkach”- dzieci swobodnie poruszają się po sali w rytmie dowolnej muzyki (machają „skrzydełkami”), na przerwę w muzyce przykucają (siadają „na listkach”). Można wykorzystać piosenkę pt. ,,Tylko biedronka nie ma ogonka” https://www.youtube.com/watch?v=FEkZINmim00 , za listki mogą posłużyć zielone kartki, lub szarfy
  • Karta pracy- kolorowanie, lub malowanie farbami sylwety biedronki, umieszczanie na niej kropek z plasteliny wg. wskazań rodzica, przeliczanie ich, porównywanie ilości na lewym i prawym skrzydełku

Źródło: https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-owady/owady-kolorowanki-20/

01

Źródło: http://www.zsj.home.pl/autoinstalator/joomla/images/stories/publ/k_sawicka/scenariusz_zajec_otwartych_w_grupie_3.pdf

 

Co czterolatek umieć powinien:

  • Wykonuje ćwiczenia słuchowe
  • Uważnie słucha wiersza, wypowiada się na jego temat
  • Potrafi używać liczebników porządkowych w sytuacjach zadaniowych
  • Zna dni tygodnia
  • Reaguje na sygnał, stosuje się do umówionych zasad podczas zabawy ruchowej
  • Estetycznie wykonuje kartę pracy, koloruje lub maluje farbami, przykleja kropki, przelicza je, porównuje ich ilość na lewym i prawym skrzydle biedronki


  • Biedronki