Między nami owadami –
,,Pszczółki”
- Słuchanie wiersza pt. ,,Pszczoła”-wprowadzenie do tematu zajęć, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wypowiadania się na forum grupy, czekania na swoją kolej
PSZCZOŁA
Nad zieloną łąką lata złota pszczoła,
nektar ją tu nęci, słońce ją tu woła,
więc z kwiatka na kwiatek przelatuje sobie,
aby człowiek później mógł jeść słodki miodek.
Nad kwitnącą łąką lata mała pszczoła,
nawet nie wie, ile pyłku zebrać zdoła!
Źródło: https://www.przedszkola.edu.pl/ule-i-pszczoly:-scenariusz-hospitacji-dla-dzieci.html
- Film edukacyjny o pszczołach- https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8
Rozmowa na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka – na podstawie filmu edukacyjnego (pszczoły robotnice, pszczoły karmiące larwy), zapoznanie z nazwami miodu (akacjowy, gryczany, lipowy, wielokwiatowy, rzepakowy, spadziowy). Podkreślenie wartości zdrowotnych miodu, także wykorzystania miodu w medycynie, do produkcji kosmetyków.
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8
- Zabawa ruchowa przy muzyce pt. ,,Pszczółka śpi w ogrodzie”, naśladowanie krótkiej piosenki ruchem
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=O-qZO2Pfzxc
- Badanie właściwości miodu różnymi zmysłami, -smakowanie, wąchanie miodu oraz wykonanie i próbowanie napoju miodowego
Potrzebny będzie miód i łyżeczka do próbowania, smakowania, wąchania miodu. Przy okazji możemy dziecku wyjaśnić zdrowotne właściwości miodu. Możemy również wraz z dzieckiem przygotować pyszny napój miodowy (woda, miód, cytryna).
- Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków, budowanie domu pszczółek-ula (można wykorzystać poniższe obrazki z ulami), przeliczanie z ilu elementów się składa, czy jest wyższy czy niższy od ula zbudowanego przez rodzica, podczas rozkładania budowli możemy pobawić się w segregowanie klocków wg. koloru, wielkości, kształtu itp.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ul
Źródło: https://www.polskaniezwykla.pl/web/gallery/photo,68370.html
Co czterolatek umieć powinien
- Potrafi uważnie słuchać tekstu, wypowiadać się na jego temat
- Wie, dlaczego pszczoły są ważne dla człowieka
- Zna wartości zdrowotne miodu, potrafi wymienić kilka rodzajów miodu
- Potrafi naśladować gestem i ruchem słowa piosenki
- Bada różnymi zmysłami miód, z pomocą rodzica wykonuje prosty napój miodowy
- Wie jak wygląda dom pszczół, buduje ul z klocków, przelicza elementy budowli