cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Światowy Dzień Środowiska

Jak dzieci mogą dbać o świat

  • Zabawa przy piosence: „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ , „Śpiewające Brzdące”- rozwój muzyczno-ruchowy
  • Słuchanie wiersza „Odpady” – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • Rozmowa z dziećmi na temat utworu i czystości środowiska – rozwój świadomości dziecięcej
  • Prezentacja muzyczna: „Jak dzieci mogą dbać o świat ?’ https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA ekoslodziaki
  • Odszukiwanie 5 różnic obrazkach – rozwój spostrzegawczości wzrokowej (Kolorowy Start Czterolatka wyd. MAC)
  • Ćwiczenia graficzne, rysowanie po śladzie – rozwój motoryki małej (Kolorowy Start Czterolatka wyd. MAC)

Wiersz ,,Odpady”

Pomyśl już teraz o naszej planecie,
zanim się stanie jednym wielkim śmieciem.
Byłby to problem nie lada –
zatem już teraz pomyślmy o odpadach.
Bo śmieci i odpady nie są jednakowe –
są szklane, papierowe, metalowe także plastikowe.
Więc posłuchaj dobrej rady i segreguj odpady.
I od dzisiaj swych śmieci nie wyrzucaj jak leci!
Osobno plastik,
osobno szkło,
osobno metal,
osobno papier,
ZAPAMIĘTAJ TO !!!

Źródło: http://www.edukacja.edux.pl/p-19976-juz-w-przedszkolu-dziecko-wie-gdzie-odpadki.php

rysunek036

rysunek035

Co czterolatek umieć powinien

  • Potrafi wskazać różnice na 2 obrazkach
  • Ma świadomość ochrony środowiska
  • Wie, że należy segregować odpady
  • Prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie

 

 



  • Biedronki