cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Dbamy o higienę i bezpieczeństwo

Jak żabka poradziła sobie z koronawirusem

  • Słuchanie i omawianie utworu „Krótka bajka o żabce, która pokonała wirusa” – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • Zabawa przy piosence Piosenka ,,Przegoń wirusa”, Śpiewające brzdące”
  • Praca z obrazkiem :Co zrobić żeby nie chorować, omówienie czynników wpływających na zdrowie
  • Zabawy wg. „Odimiennej Metody Nauki Czytania” I. Majchrzak

Krótka bajka o żabce, która pokonała wirusa: https://www.youtube.com/watch?v=y52nen4ytPs

Piosenka ,,Przegoń wirusa”, Śpiewające brzdące”: https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

Co zrobić żeby nie chorować, omówienie czynników wpływających na zdrowie

Zabawy wg. „Odimiennej Metody Nauki Czytania” I. Majchrzak

  • Zabawy w czytanie wg .Majchrzak

1. Dziecko wybiera kilka ulubionych zabawek i układa je w kole tak jak siedzą dzieci w przedszkolu. Może to być np. miś, lalka, piłka, klocek, piesek itd. Zadaniem rodzica jest przygotować z dzieckiem wizytówki dla tych zabawek. Rodzic czyta głośno napisy i pomaga dziecku przyporządkować odpowiedni napis do zabawki. Wykonujemy również wizytówkę dla dziecka z jego imieniem.

obrazek 00

Kiedy dziecko zapozna się z wizytówkami zabawek możemy bawić się na różne sposoby:

-dziecko zamyka oczy a my zamieniamy wizytówki miejscami (zadaniem dziecka jest poprawnie ułożyć wizytówki)

-dziecko zamyka oczy a my zostawiamy wizytówki na miejscu, ale zamieniamy miejsce zabawek (zadaniem dziecka jest poprawnie dopasować zabawki do ich napisów)

-zbieramy wszystkie wizytówki do ręki, zabawki leża na swoich miejscach w kole, kolejno pokazujemy dziecku wizytówkę, zadaniem dziecka jest odczytać napis i położyć odpowiednio wizytówkę przy konkretnej zabawce

-dodatkowo możemy zrobić do tej zabawy kolejne wizytówki z nazwami zabawek, ale pociąć je na części, czyli na litery. Rozłożyć pocięte wyrazy pod całą wizytówką i poprosić dziecko o ułożenie wyrazów wg. wzoru pełnej wizytówki. Czyli w kole siedzi miś, przy nim leży jego wizytówka, czyli pełny napis miś, a dziecko układa z rozsypanych liter wyraz m i ś

2. Do poprzedniej zabawy dodajemy kolejny element, robimy kartoniki z literami do losowania, rodzic losuje literę z pudełka np. m, pokazuje kartonik dziecku, dziecko próbuje nazwać literę a następnie odszukuje ją w wizytówkach swoich zabawek, może zaznaczać litery np. kulką z plasteliny. Czyli losujemy z pudełka literę m, dziecko nazywa literę i szuka jej w wizytówkach, odnajduje w wyrazie miś i na wizytówce zaznaczą ją kulką z plasteliny, po czym porównuje w której wizytówce jest dana litera, w której nie ma a w której jest najwięcej danych liter.

3. Po zabawie proponujemy dziecko odłożenie zabawek na miejsce w pokoju i przyklejenie przy nich wizytówek, dziecko codziennie poprzez patrzenie na wizytówki zapamiętuje nazwy zabawek. Codziennie możemy dodać kolejną wizytówkę i podpisać kolejną zabawkę w taki sam sposób, co pozwoli na poszerzanie słownika dzieci. Dodatkowo możemy codziennie:

– zamieniać wizytówki miejscami i prosić dziecko o poprawne ułożenie, ponieważ coś się poplątało

-możemy odkleić wizytówki i zrobić deszcz wizytówek, rozsypać je po pokoju i poprosić dziecko o dopasowanie do odpowiednich zabawek

-możemy poprosić dziecko o policzenie liter np. w wyrazie lalka, czy miś, porównanie w której wizytówce jest więcej liter w której mniej

Opracowane przez M. Bukowska wg. metody Majchrzak

rysunek 01

rysunek 02

rysunek 03

rysunek 04

rysunek 05

 

Co czterolatek umieć powinien

  • potrafi zapamiętać treść krótkiego utworu,
  • potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
  • Potrafi wymienić 3 czynniki wpływające na nasze zdrowie
  • Zna swoje imię w wersji graficznej, potrafi wyszukać swoją wizytówkę wśród innych

 

 

 



  • Biedronki