cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

„Wiosna na łące”

 „Mieszkańcy łąki”

  • Słuchanie i omawianie opowiadania „Na łące”
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Na łące”
  • Dzielenie na sylaby nazw owadów (karty pracy poniżej)
  • Przeliczanie owadów na obrazku
  • Porównywanie liczebności pająków na obrazku
  • Ćwiczenia graficzne („Elementarz Czterolatka ” red. T. Duralska-Macheta)

 

Czytamy dziecku opowiadanie:

To jest Kasia. Pewnego dnia postanowiła pójść na pobliską łąkę, aby nazrywać kwiatów dla mamy. Chodziła to tu, to tam… zrywając kolorowe kwiaty. Gdy tak chodziła spostrzegła, że nie jest tu sama. Dookoła latały pszczoły, które zbierały pyłek z kwiatów. Widziała też piękne, kolorowe motyle. A w oddali chodził bocian szukając pysznych żabek. W trawie skakały małe koniki polne, a nad wodą latały kolorowe ważki, komary i muchy. Na listku siedziała mała biedronka, a w trawie pełzał powoli ślimak. Dookoła było pięknie i kolorowa, a z trawy dobiegały odgłosy owadów. Między źdźbłami trawy maszerowała mała stonoga, mrówki jak małe żołnierzyki maszerowały gęsiego do swojego mrowiska. W wysokiej trawie, nawet mały pajączek prządł swoja pajęczynę, a z ziemi wypełzła dżdżownica. Jak tu jest pięknie pomyślała Kasia, a gdy już bukiet był gotowy wróciła do domu by opowiedzieć mamie kogo spotkała na wiosennej łące. Możemy wykorzystać opowiadanie i obrazek do przeliczania, porównywania ilości np. owadów czy kwiatków, pytamy ile jest motylków, ile ślimaków, co jest na górze obrazka a co na dole? itp.

łąka

Omówienie opowiadania: O kim było opowiadanie? Po co Kasia poszła na łąkę, kogo spotkała itp.

 Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Na łące”: rozkładamy na podłodze koc, który będzie imitował wiosenną łąkę, razem z dzieckiem zamieniamy się kolejno w zwierzątka, owady żyjące na łące, naśladujemy ich sposób poruszania lub wydawane dźwięki np. jesteśmy bocianami- chodzimy po łące unosząc wysoko kolana, klekocząc i klaszcząc rękoma wyprostowanymi do przodu, następnie skaczemy jak żabki, pełzamy po łące jak dżdżownice, fruwamy jak motylki wyciągając ręce do boku ruszamy nimi góra i dół, skaczemy jak koniki polne raz wyżej raz niżej itp. możemy włączyć w zabawę całą rodzinę i dodać np. polowanie dziecka(bociana), który chce złapać uciekające żabki(dzieci mogą chować się po całym domu).

wg. pomysłu M.Bukowska

 Podziel na sylaby nazwy owadów:

 owady sylaby

 Policz owady

 owady policz

 Porównaj kogo jest więcej a kogo mniej?

 pajęczyna 4

Który ślimak jest największy a który najmniejszy?

 ślimaki 5

Źródło: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/WIOSNA-NA-%C5%81%C4%84CE-scenariusz.pdf

Stitched Page 2

Stitched Page 1



  • Biedronki