cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

„To już wiosna”

Temat „Wiosna w ogrodzie”

  • Różnicowanie zdań o wiośnie: prawdziwych i fałszywych
  • Zabawa przy piosence „Wiosna w ogródku”
  • Poznajemy narzędzia ogrodnicze, omówienie wyglądu i przeznaczenia na przykładzie ilustracji
  • Nazywanie narzędzi ogrodniczych
  • Dzielenie wyrazów na sylaby, próby określania pierwszej głoski w wyrazie
  • Przeliczanie sylab
  • Wyszukiwanie „swoich literek” w wyrazach (nazwach narzędzi)
  • Zabawa ruchowa motyle
  • Kolorowanie narzędzi ogrodniczych
  • Zakładamy domowy ogródek w domu (Karta pracy z Krainy Przedszkolaka wyd. MAC)


Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych. Rodzic czyta zdania, dziecko wskazuje czy to prawda czy fałsz:

  • Teraz coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)
  • Kolor zielony to kolor wiosny? (prawda)
  • Wiosną słońce mocniej grzeje. (prawda)
  • Wiosną jeździmy na sankach? (fałsz)
  • Wiosną topi się śnieg? (prawda)
  • Zimą kwitną kwiaty? (fałsz)
  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)
  • Latem lepimy bałwana? (fałsz)
  • Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów? ( prawda) BRAWO!!!

 

„Wiosna w ogródku”-

Piosenka- Fasolki ‘’Wiosna w ogródku” https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Autorką tekstu jest nie kto inny, jak pisarka Ewa Chotomska, córka Wandy Chotomskiej, autorki wierszy i opowiadań dla najmłodszych.

Z jej tekstu każde dziecko dowie się, co warto zrobić w ogrodzie i jak on się zmienia wiosną.

 

Grabie i łopaty zimą spały w szopie

Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.

Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,

Kiedy pracowały, ona planowała.

Refren:

Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.

A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.

W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.

Grabie i łopaty męczą się i pocą.

Taczki i konewki także się zwijają

Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

Refren (x2):

Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.

A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.

W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

Po wysłuchaniu piosenki możemy zapytać dziecko jakie narzędzia ogrodnicze były w piosence np. konewka, grabki, taczki, łopaty, dzieci mogą naśladować pracę ogrodnika np. podlewać grządki, kopać ziemię itp. Możemy zapytać dziecko czy chce podzielić na sylaby nazwy tych narzędzi.

Narzędzia ogrodnicze – pokaż i nazwij (sekator, konewka, łopata, widły, grabie, motyka)

Podziel na sylaby nazwy narządzi ogrodniczych, policz sylaby w wyrazach

Pokoloruj narzędzia (ksero w załączniku)

 

Zabawa przy muzyce- „ Motyle”. Dzieci naśladują lot motyla. Przerwa w muzyce – przysiadają na kwiatku, po prawej, lewej stronie, przed, za kwiatkiem. Zamiast kwiatka można wykorzystać np. poduszkę lub ulubioną maskotkę.

Szczypiorek

 

Narzędzia

 

Źródło:https://przedszkolankowo.pl/2018/03/05/wiosna-na-zielonej-lace-scenariusz-zajecia-otwartego-dla-rodzicow/

 Nazwy narzędzi:

 m o t y k a

 w i d ł y

 g r a b i e

 ł o p a t a

 k o n e w k a

 s e k a t o r



  • Biedronki