„To już wiosna”
Temat „Wiosna w ogrodzie”
- Różnicowanie zdań o wiośnie: prawdziwych i fałszywych
- Zabawa przy piosence „Wiosna w ogródku”
- Poznajemy narzędzia ogrodnicze, omówienie wyglądu i przeznaczenia na przykładzie ilustracji
- Nazywanie narzędzi ogrodniczych
- Dzielenie wyrazów na sylaby, próby określania pierwszej głoski w wyrazie
- Przeliczanie sylab
- Wyszukiwanie „swoich literek” w wyrazach (nazwach narzędzi)
- Zabawa ruchowa motyle
- Kolorowanie narzędzi ogrodniczych
- Zakładamy domowy ogródek w domu (Karta pracy z Krainy Przedszkolaka wyd. MAC)
Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych. Rodzic czyta zdania, dziecko wskazuje czy to prawda czy fałsz:
- Teraz coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)
- Kolor zielony to kolor wiosny? (prawda)
- Wiosną słońce mocniej grzeje. (prawda)
- Wiosną jeździmy na sankach? (fałsz)
- Wiosną topi się śnieg? (prawda)
- Zimą kwitną kwiaty? (fałsz)
- Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)
- Latem lepimy bałwana? (fałsz)
- Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów? ( prawda) BRAWO!!!
„Wiosna w ogródku”-
Piosenka- Fasolki ‘’Wiosna w ogródku” https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
Autorką tekstu jest nie kto inny, jak pisarka Ewa Chotomska, córka Wandy Chotomskiej, autorki wierszy i opowiadań dla najmłodszych.
Z jej tekstu każde dziecko dowie się, co warto zrobić w ogrodzie i jak on się zmienia wiosną.
Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały, ona planowała.
Refren:
Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.
A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Refren (x2):
Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.
A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
Po wysłuchaniu piosenki możemy zapytać dziecko jakie narzędzia ogrodnicze były w piosence np. konewka, grabki, taczki, łopaty, dzieci mogą naśladować pracę ogrodnika np. podlewać grządki, kopać ziemię itp. Możemy zapytać dziecko czy chce podzielić na sylaby nazwy tych narzędzi.
Narzędzia ogrodnicze – pokaż i nazwij (sekator, konewka, łopata, widły, grabie, motyka)
Podziel na sylaby nazwy narządzi ogrodniczych, policz sylaby w wyrazach
Pokoloruj narzędzia (ksero w załączniku)
Zabawa przy muzyce- „ Motyle”. Dzieci naśladują lot motyla. Przerwa w muzyce – przysiadają na kwiatku, po prawej, lewej stronie, przed, za kwiatkiem. Zamiast kwiatka można wykorzystać np. poduszkę lub ulubioną maskotkę.
Źródło:https://przedszkolankowo.pl/2018/03/05/wiosna-na-zielonej-lace-scenariusz-zajecia-otwartego-dla-rodzicow/
Nazwy narzędzi:
m o t y k a
w i d ł y
g r a b i e
ł o p a t a
k o n e w k a
s e k a t o r