23
mar
Kontynuujemy Tematyczne zajęcia: „Marcowe zwiastuny wiosny”
Dzisiejszy temat: „Pierwsze kwiaty”
Potrzebne będą: kredki, plastelina lub krepina i klej
- Słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie” (w załączniku)
- Omówienie opowiadania z dzieckiem ( np. co zapamiętało z uwzględnieniem kolejności wydarzeń)
- Oglądanie ilustracji „Pierwsze kwiaty” (w załączniku rysunki: krokusa, sasanki, pierwiosnka, zawilca, tulipana – zdjęcia pierwszych kwiatów dostępne w internecie)
- Wyklaskiwanie nazw kwiatów, przeliczanie liczby sylab – na palcach, próby określania pierwszej głoski w wyrazie
- Próba omówienia historyjki obrazkowej „Jak rozwija się kwiat” (karta pracy w załączniku –wg. „Elementarza czterolatka” T. Duralska-Macheta)
- Próba odpowiedzi na pytanie „Co jest potrzebne aby roślina mogła rosnąć?” (karta pracy w załączniku –wg. „Elementarza czterolatka” T. Duralska-Macheta)
- Zabawa ruchowa: „Kwiaty rosną”: dziecko w pozycji kucnej powoli podnosi się, imitując wzrost kwiatu, na końcu wznosi się na palce unosząc ręce do góry, odwracając główkę do słońca – ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie)
- Praca plastyczna, usprawniająca małą motorykę: wylepianie tulipana plasteliną lub krepiną
- Bezpieczny! spacer z rodzicami – „Szukamy pierwszych kwiatów”
Działania dzieci trzeba odłożyć w czasie
- Przypominamy o konieczności usprawniania pracy ręki u dzieci (rysowanie, kolorowanie, wylepianie, wycinanie, wydzieranie, gniecenie itd)
- Do ćwiczeń motorycznych (oprócz rysowania i kolorowania – kolorowanki dostępne w internecie)
można wykorzystywać różnorodny materiał np.
plastelinę, ciastolinę, modelinę, masę solną , piasek kinetyczny jak również kaszę, ryż, mąkę – materiały sypkie o różnej
fakturze dostępne w domu
- Dziecko przedszkolne ma dużą potrzebę ruchu: zachęcamy do ćwiczeń i spacerów !
Ograniczajmy oglądanie telewizji oraz granie na komputerze !