cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wiosenne zabawy

„Jaki to owad ?”

  • Rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki
  • Czytanie razem z rodzicem tekstu wyrazowo-obrazkowego „Na łące”

 

Zagadki o mieszkańcach łąki:

W czerwonych butach po łące chodzę

Czasem przystanę na jednej nodze

Łypnę okiem, przekrzywię głowę

Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

Tu cytrynek, tam paź królowej

Wszędzie piękne, kolorowe

Lekko unoszą się nad łąką

Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Skaczą po łące, pływają w wodzie.

Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)

W kropki mam spódnicę,

chętnie zjadam mszyce. (biedronka)

Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,

Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

Ma żółte i czarne paseczki,

lata nad łąką i głośno bzyczy

kiedy grzeje słonko. (pszczoła)

Nie liść – a na łące i zielony

Nie zegar – a cyka jak szalony.

Nie w stajni skacze wolny.

Już wiem! – to …. (konik polny)

źródło:https://przedszkolankowo.pl/2018/03/05/wiosna-na-zielonej-lace-scenariusz-zajecia-otwartego-dla-rodzicow/

  • Zabawa przy muzyce- „ Motyle”. Dzieci naśladują lot motyla. Przerwa w muzyce – przysiadają na kwiatku, po prawej, lewej stronie, przed, za kwiatkiem. Zamiast kwiatka można wykorzystać np. poduszkę lub ulubioną maskotkę.
  • Źródło:https://przedszkolankowo.pl/2018/03/05/wiosna-na-zielonej-lace-scenariusz-zajecia-otwartego-dla-rodzicow/

 

img006

img007

 

  • Przypominamy o konieczności usprawniania pracy ręki u dzieci poprzez zabawy manipulacyjne (rysowanie, kolorowanie, wylepianie, wycinanie, wydzieranie, gniecenie itd)
  • Do ćwiczeń motorycznych (oprócz rysowania i kolorowania – kolorowanki dostępne w internecie)

można wykorzystywać różnorodny materiał np. plastelinę, ciastolinę, modelinę, masę solną , piasek kinetyczny jak również    kaszę, ryż, mąkę – materiały sypkie o różnej fakturze dostępne w domu

  • Dziecko przedszkolne ma dużą potrzebę ruchu: zachęcamy do ćwiczeń, zabaw ruchowych i spacerów !

Ograniczajmy  oglądanie telewizji  oraz granie na komputerze !

 

Zabawa manipulacyjna -segregowanie przez dziecko wybranych nasion, które mamy w domu. Rozkładamy na stole różnego rodzaju nasiona np. słonecznika, dyni, fasoli itp., zadaniem dziecka jest je posegregować na talerze. Dziecko segreguje nasiona wg. rodzaju, może przeliczyć ile jest rodzajów nasion, ułożyć od najmniejszego do największego i odwrotnie, opisać ich wielkość używając pojęć małe, większe, mniejsze.



  • Biedronki