cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Temat: ,, Po czym można poznać, że nadchodzi lato?”

Propozycja zaplanowanych zajęć:

Witamy Was Jeżyki,

w tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat słonecznej i pięknej pory roku jakim jest LATO.

LETNIE PODSKOKI– na początku zapraszamy do krótkiej rozgrzewki, gdzie głównym zadaniem są PODSKOKI.

 

 

TATO, CZY JUŻ LATO? – zapraszamy do zapoznania się z wierszem Beaty Szelągowskiej pt: „Tato, czy już lato”

 

Tato, czy już lato? Beata Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,

Po czym poznać można lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

Po kompocie z wiśniami,

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,

Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach,

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już!

 

KOLOROWY OGRÓD – zapraszamy do zabawy na podwórku.

Potrzebne nam będą bańki mydlane, farby, słomki, kartki papieru.

Będziemy malować bańkami. Zabarwiamy płyn do baniek farbami lub barwnikami spożywczymi. Dzieci robią bańki bardzo blisko dużej kartki – rozpryskujemy zabarwiony płyn i w tej sposób tworzą barwne kompozycje.

 

SKOJARZENIA – „Z czym kojarzy się lato?” – technika niedokończonych zdań, zabawa z piłką. Pytamy się dzieci, z czym kojarzy im się lato. Rzuca piłkę do każdego dziecka i zaczyna zdanie: Lato kojarzy mi się…

 

 

 

 

 



  • Jeżyki