cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Dbamy o higienę i bezpieczeństwo

Wiemy wszystko o koronawirusie cz. II

  • Zabawa przy piosence „Przegoń wirusa” „Śpiewające brzdące” https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4
  • „Co zrobić żeby się nie zarazić?’, wykonywanie doświadczenia (eksperyment nr. 2 w załączniku)
  • Masażyk z rodzicem ( w załączniku)
  • Rozcinanie obrazka po linii prostej na 6 części
  • Składanie obrazka z 4-6 części  (obrazek „Wesoła szkoła sześciolatka”)

 

Co zrobić żeby się nie zarazić ?

Eksperyment 2

Teraz czas na drugi eksperyment, który ma opowiedzieć dziecku, co robić, żeby nie zarażać samemu, ale też żeby się nie zakazić od innych. Do miseczki wlej wodę i do wody wsyp trochę brokatu (który nadal pełni rolę wirusów). Na palec wyciśnij dosłownie jedną kroplę płynu do naczyń lub mydła w płynie i dotknij powierzchni wody. Pod wpływem substancji odtłuszczających brokat „ucieknie” do brzegów miski. Wytłumacz dziecku, że taki sam wpływ ma mydło na wszelkie zarazki, które mamy na naszych dłoniach. Dlatego tak ważne jest mycie rąk po tym, kiedy kichnęliśmy i zasłoniliśmy usta dłońmi, ale też przed jedzeniem lub po każdym spacerze.

obrazek

Źródło: https://tuptuptup.org.pl/jak-sie-przenosi-infekcja/

 

Zabawa ,,Masaż z rodzicem”

Pani rolnikowa na szpileczkach-wg. M.Bogdanowicz

Była wiosna.

Pewnego razu rolnik wyszedł na pole,     Kroczymy po plecach palcami wskazującym i środkowym,

a za rolnikiem…pani rolnikowa na szpileczkach,    stukamy szybko dwoma palcami,

a za panią rolnikową…piesek gryzący.    szczypiemy,

Obszedł rolnik całe pole    kroczymy palcami wskazującym i środkowym dookoła pleców,

wielkimi krokami i pomyślał:

„A może by tak zaorać?”

i…zaorał,      naciskamy, przesuwając do przodu czubki palców obydwu dłoni,

zabronował,    „garbimy” plecy.

potem zasiał i…    opukujemy plecy czubkami palców,

poszedł odpocząć,    kroczymy po plecach palcami wskazującym i środkowym,

a za rolnikiem…rolnikowe na szpileczkach,    stukamy szybko dwoma palcami,

a za rolnikową…piesek gryzący.   szczypiemy,

Tymczasem spadł malutki deszczyk,   stukamy delikatnie palcami,

potem mocniejszy, zacinał,    stukamy mocniej,

spadł mały grad    jeszcze mocniej,

wielkości kurzego jaja.

Szybko jednak zaświeciło słońce,    pocieramy plecy okrężnym ruchem dłoni,

ogrzało ziarenka, z których wyrosły małe kiełki,   poszczypujemy, możemy chwytać palcami ubranie i lekko je unosić,

potem stawały się one coraz dłuższe i dłuższe   końce rozstawionych palców powoli przesuwamy w górę pleców,

aż wreszcie wyrosły w wysokie kłosy.

Przyszło lato, na polu szumiało zboże.   gładzimy plecy ruchem wahadłowym, raz wierzchem, raz wnętrzem dłoni,

Aż tu pewnego dnia przyjechał rolnik,   kroczymy palcami wskazującym i środkowym,

a za rolnikiem…rolnikowa na szpileczkach,    stukamy szybko dwoma palcami,

a za rolnikową …piesek gryzący.    poszczypujemy,

Rolnik obszedł pole dookoła,     kroczymy wskazującym i środkowym palcem,

wziął kosę i skosił zboże,    przesuwamy dłoń ruchem wahadłowym w poprzek pleców,

ustawił je w snopki,     palcami obu dłoni ruchem zgarniającym chwytamy w kilku miejscach ciało dziecka

a gdy wyschły, załadował je

na wóz i pojechał do domu,     rysujemy dwie równoległe linie,

 a za rolnikiem…rolnikowa na szpileczkach,    stukamy szybko dwoma palcami,

a za rolnikową…piesek gryzący.   poszczypujemy

Pole odpoczywało,    głaszczemy plecy,

spadły jesienne deszcze,   stukamy wszystkimi palcami

i śnieg, który legł na polu

i leżał aż do następnej wiosny.      głaszczemy plecy, kładziemy się na nich delikatnie, przytulamy dziecko i na chwilę unieruchamiamy, dopóki ma na to ochotę.

 

układanka046

 

Co czterolatek umieć powinien

  • Potrafi wypowiedzieć się na temat wysłuchanego utworu
  • Rozumie zagrożenia związane z koronawirusem
  • Potrafi wycinać po linii prostej
  • Składa obrazek pocięty na 4-6 części


  • Biedronki