Temat : ,,Na wsi”
1.Ćwiczenia na dobry początek
,, Pracowity dzień rolnika”- dzieci biegają po pokoju. Rodzic opowiada, jakie czynności wykonuje rolnik. Dzieci naśladują wszystkie czynności np.; sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek
,, Krówki na wypasie”- jedno dziecko jest krową- berkiem. Krowa rozkłada ramiona na boki i rozszerza palce dłoni. Dzieci chwytają za palce i ramiona krowy i zadają pytanie: Jakiego koloru mleko daje krowa ? Krowa udziela odpowiedzi, wymieniając dowolne kolory. Odpowiedź, że mleko jest koloru białego stanowi sygnał do ucieczki przed krową.
2. Słuchanie wiersza pt: ,, Na podwórku koło bramy” H. Łochockiej
Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tym czasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa
w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał,
poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
Oj, umyka jagniątko,
Oj umyka źrebaczek,
a na końcu prosiaczek.
3. Omówienie ilustracji ,, Wiejskie podwórko”
Rozmowa na temat ilustracji: Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?, Jak wyglądają te zwierzęta?, Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?, Które mają rogi?, Jak poruszają się ptaki?, Jak inne zwierzęta?, Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?, Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?, Jak wygląda praca gospodarza?
4. Zagadki słuchowe
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
5.Praca z książką K3, 24- ćwiczenia małej motoryki
6.Praca plastyczna: potrzebne będą farby, kartki i wasze rączki.