cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zwierzątka Wielkanocne

Zwierzątka Wielkanocne – propozycja aktywności w ramach zabaw z dziećmi w domu.

W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem baranek.
A kurczątka z zającem
podskakują na łące.
(A. Galica)

1.”Święta Wielkanocne” – nauka piosenki U. Piotrowskiej metodą ze słuchu.

Piosenka do pobrania TUTAJ

Święta Wielkanocne cieszy się zajączek
Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące
Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące

Święta Wielkanocne cieszy się baranek
Zaraz pomaluje koszyczek pisanek
Zaraz pomaluje koszyczek pisanek

Święta Wielkanocne cieszy się kurczątko
I na obrus kładzie talerz ze święconką
I na obrus kładzie talerz ze święconką

  1. Rozmowa nt. treści piosenki – poznanie zwierząt, kojarzących się ze Świętami Wielkanocnymi.

    – Co zrobił zajączek na łące?
    – Co to są bazie?
    – Co w piosence zrobił baranek?                                                                                                               
      – Co zrobiło kurczątko?                                                                                                                                 – Co to jest święconka?

– Wymień wszystkie zwierzątka, które wystąpiły w piosence. 

3.”Zwierzątka Wielkanocne”- zabawa ruchowa do piosenki.

Rodzic odtwarza piosenkę. Podczas trwania każdej ze zwrotek:
– zajączki– skaczą  i wydają dźwięki kicania: kic, kic, kic
– baranki– klękają na kolanach i udają, że skubią pyszczkiem trawę, wydając przy tym odgłosy beczenia: be, be, be,
– kurczaczki– dziobią ziarenka w przysiadzie stukając o podłogę zgiętym paluszkiem i wydając dźwięk: pi, pi, pi.

4.Zabawa paluszkowa „Wielkanocni goście”

Dzieci siedzą na dywanie, rodzic mówi rymowankę, a dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytanie.

-Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?

-Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?

-Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?

-Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało, dwóch poszło do domu, to ile zostało?

5.Każdy przedszkolak uwielbia kolorować. Przygotowane kolorowanki posłużyć mogą jako szablony do wykonania prac plastycznych, inne są przygotowane do ćwiczeń graficznych, gdzie zadaniem dzieci jest rysować po śladzie. Pozostałe z szablonów mogą posłużyć jako wycinanki… Tym razem ogranicza Was wyobraźnia do czego i w jaki sposób wykorzystacie poniższe szablony.

szblony (1)

Udanej zabawy

 



  • Pszczółki