cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wiosenne kwiaty

  1. Wysłuchanie  muzyki klasycznej pt. „Cztery pory roku. Wiosna” A. Vivaldiego z jednoczesnym oglądaniem wiosennych kwiatów oraz oznak wiosny.

 

 

2. Wysłuchanie wiersza pt. „Kaczeńce” Janiny Halagarda oraz rozmowa na temat utworu: jakie kwiaty i owady pojawiły się w wierszu?

Kaczeńce Janina Halagarda

Usiadły kaczeńce kępami
i patrzą złotymi oczkami:
na żabki zielone, skaczące,
motylki fruwające.
Przysiadły motyle – na chwile,
rosę z kwiatków strząsały,
i znów się wzbiły do nieba
i poleciały…
A szary pajączek widział,
co robi motyl i żabka.
Chociaż cichutko siedział
pod małym listkiem kwiatka.
Namaluj wiosnę farbami:
kaczeńce, żabki, motyla,
biedronkę i pająka:
Spójrz! Jaka piękna łąka!

3. Wykonanie pracy plastycznej „Wiosenne kwiaty” – malowanie farbami przy jednoczesnym słuchaniu muzyki klasycznej Antonio Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”, która ma być inspiracją do twórczej pracy dziecka.

4. „Wiosenne zagadki matematyczne” – rozwiązywanie zadań tekstowych, przeliczanie elementów i dodawanie ich do siebie”. Przeliczanie na palcach*:

  • Wysoko na niebie fruwały 3 skowronki. Razem ze skowronkami śpiewały 4 słowiki. Ile ptaków śpiewało na cześć wiosny?*
  • Nad łąką zaroiło się od barwnych motylków. 5 motyli fruwało nad wodą, a 3 przysiadły na kwiatach. Ile razem motyli witało wiosnę?*
  • Na łące zakwitło 5 białych i 5 różowych stokrotek. Ile kwiatów zakwitło?*
  • Na łąkę przyleciały 3 bociany, a potem jeszcze 4. Ile bocianów przyleciało na wiosenną łąkę?*Kart pracy z książki nr 3 str. 29a – oglądanie znaku dodawania, rozwiązywanie zadań obliczeniowych. Rysowanie znaku dodawania.*

5. Wykonanie kart pracy z książki nr 3: str. 34a, 34b 

*Źródło: „Plac zabaw” przewodnik metodyczny, autorki: A. Idzikowska-Guzy, E. Janus

Przypominamy piosenkę pt. „Piosenka mądrych dzieci” zespołu Mała Orkiestra Dni Naszych

 

 



  • Misie