cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zdrowie na wiosnę

  1. Słuchanie wiersza „Na zdrowie” Barbary Lewandowskiej. Rozmowa na temat utworu: jak należy zachowywać się, by być zdrowym?*
    „Na zdrowie” Barbar Lewandowska
    Doktor Rybka niech nam powie,
    Jak należy dbać o zdrowie!
    Kto chce prosty być jak trzcina,
    Gimnastyką dzień zaczyna!
    Całe ciało myje co dzień
    Pod prysznicem, w czystej wodzie!
    Wie, że zęby białe czyste
    Lubią szczotkę i dentystę!
    Pije mleko, wie, że zdrowo
    Chrupać marchew na surowo!
    Kiedy kicha, czysta chustka
    Dobrze mu zasłania usta!
    Chcesz, to zobacz na obrazku,
    Jak jeść jabłka bez zarazków!
    Rób tak samo, bo chcesz chyba
    Taki zdrowy być jak ryba!
  2. „Owoce i warzywa” – zabawa z wykorzystaniem zmysłu smaku i węchu. Dziecko siada przy stole z zamkniętymi oczami. Przed sobą ma talerz z pokrojonymi owocami i warzywami (np. jabłko, gruszka, marchewka, pomidor, itp.). Osoba przed dzieckiem podaje dziecku do spróbowania owoce i warzywa. Na podstawie smaku i zapachu dziecko nazywa to, co spróbowało. Następnie dzieli nazwę owocu lub warzywa na sylaby, podaje pierwszą i ostatnią głoskę.*
  3. „Rytmy wiosny” – zabawa ruchowa do piosenki „Idzie wiosna” sł. Jan Babicz, muz. Zbigniew Ciechan (załącznik nr 2 z dnia 23.03). Zaprezentowanie dziecku serii gestów wykonywanych w rytm muzyki, np. klaśniecie w dłonie, uderzenie rękoma o kolana; tupnięcie dwa razy jedną nogą, następnie drugą nogą;  uderzenie lewą ręką w lewe kolano, uderzenie prawą ręką w prawe kolano, podskok obunóż.*
  4. Wykonanie kart pracy w książce cz 3  str.: 29b, 33b, 39a
  5. Zapraszam do wykonania „Wiosennych kwiatów z papieru” – wg instrukcji w filmie.

    https://youtu.be/rv692vIoCsU

  6. Dla chętnych proponuję wykonanie „Papierowych ptaków” – wg instrukcji w filmie.

    *Źródło: „Plac zabaw” przewodnik metodyczny, autorki: A. Idzikowska-Guzy, E. Janus



  • Misie