25
mar
Kontynuujemy Tematyczne zajęcia: „Marcowe zwiastuny wiosny”
Dzisiejszy temat: „Powrót ptaków
Potrzebne będą: kredki, koła wycięte z papieru lub hula-hop
- Oglądanie ilustracji wybranych ptaków powracających do kraju na wiosnę (bocian, jaskółka, kukułka, słowik)
- Porównywanie wyglądu, zwrócenie uwagi na wielkość, kolorystykę upierzenia
- Nazywanie ptaków, wyklaskiwanie ich nazw, przeliczanie sylab, określanie pierwszej głoski w wyrazie
- Wyszukiwanie „swoich literek” (każde dziecko ma swoją wizytówkę z imieniem) w nazwach ptaków
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki do gniazd” – dzieci-ptaszki biegają, machając rękami jak skrzydłami (na dywanie, podłodze rozłożone duże papierowe koła lub hula-hop) Na hasło „Ptaszki do gniazd” dzieci przykucają na środku najbliższego koła lub wchodzą do koła hula-hop – hasło „Ptaszki z gniazd jest sygnałem do ponownego ruchu
- Słuchanie wiersza I. Salach „Jaskółka”
Jaskółka
Czarny fraczek na nim
i czarna czapeczka,
wróbelek to może,
albo sikoreczka?
Zgaduj zuchu szybko
czy to może kurka ?
Czy też inny ptaszek,
ma tak czarne piórka
Czarny fraczek na nim
i czarna czapeczka
przecież to nikt inny
tylko…jaskółeczka
- Kolorowanie , wycinanie i składanie jaskółki